سیستم های امنیتی کلایمر پرتابل برقی

در هر ست کلایمر برای افزایش ایمنی از سیستم های مختلف امنیتی استفاده شده است. این سیستم های کلایمر در مواقع اضطراری از سقوط دستگاه جلوگیری می کنند. عملکرد این سیستم ها به صورت سری می باشد. به صورت متوسط در هر ست کلایمر حدود 6 سیستم امنیتی استفاده می گردد که به صورت سری عمل می کنند. بدین ترتیب که در شرایط بحرانی عمدتا اولین سیستم امنیتی، دستگاه را قفل می کند و در صورت عدم عملکرد سیستم امنیتی اولیه به ترتیب دیگر مکانیزم ها وارد عمل می گردند. و دستگاه را قفل می نمایند. در ادامه سیستم های امنیتی مهم مورد استفاده در ست کلایمر بر اساس ضریب عملکرد به شرح زیر عمل می نمایند:

سیستم های امنیتی کلایمر پرتابل برقی

در هر ست کلایمر برای افزایش ایمنی از سیستم های مختلف امنیتی استفاده شده است. این سیستم ها در مواقع اضطراری از سقوط دستگاه جلوگیری می کنند. عملکرد این سیستم ها به صورت سری می باشد. به صورت متوسط در هر ست کلایمر حدود 6 سیستم امنیتی استفاده می گردد که به صورت سری عمل می کنند. بدین ترتیب که در شرایط بحرانی عمدتا اولین سیستم امنیتی، دستگاه را قفل می کند و در صورت عدم عملکرد سیستم امنیتی اولیه به ترتیب دیگر مکانیزم ها وارد عمل می گردند. و دستگاه را قفل می نمایند. در ادامه سیستم های امنیتی مهم مورد استفاده در ست کلایمر بر اساس ضریب عملکرد به شرح زیر عمل می نمایند:

سیستم ترمز  کلایمر Block stop: یکی از سیستم های مهم امنیتی در ست کلایمرها می باشد و در اصطلاح ترمز موازی با سیم بکسل مستقل امنیتی شناخته شده است. سیستم ترمز Block stop با سیم بکسل اصلی درگیر می باشد و در صورتی که بنا به علل متعدد مانند پارگی، سیم بکسل اصلی از مدار خارج شود، سیستم ترمز Block stop کل مجموعه دستگاه را بر روی سیم بکسل مستقل قفل می نماید.

سیستم ترمز لنتی اصطکاکی کلایمر: این سیستم ترمز در شفت اصلی موتور وینچ کلایمر، قفل شده است. سیستم ترمز اصطکاکی از اطمینان بسیار بالاتر برخوردار می باشد. در مواقع قطع جریان برق و یا اخلال در عملکرد بخش های الکترونیکی و عملکرد سیستم ، این سیستم ترمز شفت محوری دستگاه را قفل می نماید. از حرکت به پایین دستگاه جلوگیری می کند. و هنگام وصل جریان برق، این سیستم ترمز آزاد شده و امکان جابجایی دستگاه را می دهد.

سیستم ترمز پاراشوت کلایمر: اصطلاح علمی این سیستم ترمز، ترمز گریز از مرکز می باشد. این مکانیزم به سرعت حرکت دستگاه حساس می باشد. و به محض اینکه سرعت حرکت دستگاه از یک حد تعریف شده که عمدتا در کلایمرها بالای 11 متر بر دقیقه می باشد وارد عمل شده و براساس اصل شتاب و گریز از مرکزی، وزنه های تعادل وارد عمل می گردند. در نتیجه به محض اینکه سرعت حرکت دستگاه به بیش از 11 متر بر دقیقه برسد این سیستم ترمز وارد عمل شده و کل مجموعه را بر روی سیم بکسل مستقل امنیتی قفل می نماید.

سیستم ترمز کمانی V شکل کلایمر: این سیستم ترمز براساس کشش سیم بکسل عمل می نماید. بدین ترتیب هر چقدر بار وارد شده به سیم بکسل اصلی دستگاه بیشتر باشد باعث عملکرد ترمز کمانی V شکل شده و گیرایی سیم بکسل اصلی را در داخل وینچ کشنده کلایمر افزایش می دهد.

اهرم فرود اضطراری: در شرایطی که وینچ کشنده کلایمر بنا به علل مختلف از کار بیفتد یا جریان برق قطع گردد و دستگاه در ارتفاع قفل شود، در این حالت می توان با استفاده از اهرم فرود اضطراری دستگاه را به پایین حرکت داد.

سنسورهای امنیتی: در ست کلایمر پرتابل برقی، علاوه بر سیستم های امنیتی مکانیکی که توضیحات کامل آن ها ارائه گردید، از سنسورهای امنیتی و کنترل کننده های الکترونیکی در داخل جعبه کنترل دستگاه استفاده شده است. از جمله سنسورهای امنیتی، سنسور محدود کننده ارتفاع کاری، سنسور هشدار دهنده بار بیش از حد، کنترل کننده الکترونیکی Overload یا محدود کننده محدوده بار مجاز، کنترل بار، کنترل فاز و … اشاره کرد که هر کدام به نوبه خود از اهمیت بالایی برخوردار می باشند.

وینچ کشنده کلایمر: وینچ کشنده مهمترین بخش ست کلایمرها می باشد و تامین کننده نیروی لازم برای بالابری را تامین می کند. تکنولوژی استفاده شده در این وینچ ها به دلیل ضریب اطمینان کاری آن ها، ایمنی مورد انتظار، عمر مفید از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. در نتیجه کلیه قطعات این وینچ ها با ضریب ایمنی بالا طراحی و ساخت می گردند.

جدیدترین مقالات
کلایمر آلتای
طراحی انوع کلایمر ، کلایمر منوریل| بالابر| آسانسور کارگاهی
کلایمر | آلتای توسعه
آدرس ما:

تهران | فردوس شرق | انتهای خ ابراهیمی| پژوهشکده سوانح طبیعی | واحد11

شماره تماس ما:

021-66123616 09120883616

ایمیل ما:

altay.climber@gmail.com