اجرای کلایمر پرتابل در داخل مخازن گازی

کلایمر وسیله ای برای دسترسی به ارتفاع می باشد و در صنایع مختلف دارای کاربرد می باشد. یکی از کاربردهای اختصاصی کلایمر، در مخازن گازی و نفتی می باشد. کلایمر  در داخل مخازن گازی  برای تعمیر و نگه داری جداره داخلی و نصب تجهیزات و دسترسی  به ارتفاع مورد استفاده قرار میگیرد. شرکت آلتای مفتخر  است تا  با همکاری چندین شرکت های بهره بردار صنعت نفت و گاز در عسلویه، در تعدادی  از  این مخازن، سیستم کلایمر طراحی و نصب و راه اندازی کرده است.

با توجه به رایزنی های فعلی با تعدادی از شرکت های مجری در حوضه صنایع نفت و گاز در حال مذاکره هستیم و امید است در آینده نزدیک تعداد زیادی از این مخازن به سیستم کلایمر تجهیز گردند که این امر باعث کاهش هزینه های اجرائی، افزایش ایمنی کاربران، افزایش سرعت کار خواهد شد.

برای اجرای کلایمر در داخل مخازن گازی بایستی موارد مهمی را مدنظر داشته باشیم که در ادامه به آنها می پردازیم:

1- توجه به درجه حفاظت دستگاه در شرایط محیطی: مخازن گازی عمدتا در سمت جنوب کشور قرار دارد و در نتیجه شرایط محیطی با رطوبت بالا و دمای بالا است. بایستی به این نکته توجه شود که وینچ ها و تابلو برق کلایمر دارای درجه حفاظت تعریف شده در برابر شرایط محیطی و رطوبتی است. به طوری که بایستی درجه حفاظت دستگاه حداقل IP64 باشد تا بتواند عملکرد صحیحی داشته باشد.

2- کلایمر آیا در داخل مخزن گازی استفاده می گردد یا بیرون آن. داخل مخازن گازی داری شرایط محیطی بسیار حادی است و آلئدگی های مختلف از جمله روغن و … وجود دارد. لذا دستگاهی که در داخل مخزن استفاده می گردد بایستی خاصیت های خاص از جمله ضد انفجار باشد.

3- آیا مخازن گازی در مرحله بهره برداری است یا در مرحله ساختمان. توجه گردد که اگر مخازن در مرحله بهره برداری باشد حتما بایستی کلایمر ضد انفجار باشد و این نکته بسیار مهم است.


جدیدترین مقالات
کلایمر آلتای
طراحی انوع کلایمر ، کلایمر منوریل| بالابر| آسانسور کارگاهی
کلایمر | آلتای توسعه
آدرس ما:

تهران | فردوس شرق | انتهای خ ابراهیمی| پژوهشکده سوانح طبیعی | واحد11

شماره تماس ما:

021-66123616 09120883616

ایمیل ما:

altay.climber@gmail.com