توضیحات
مشخصات فنی کلایمر مونوریل | |
کابین
BMU Platforms |
کابین از جنس آلومینیوم و شامل مکانیزم سیم بکسل جمع کن، ترمزهای اضطراری ، وینچ های کشنده، جعبه کنترل، ترمزگریز از مرکز می باشد |
ترولی (Trolley) | ترولی برقی، جابه جایی عرضی کابین اتوماتیک و برقی می باشد |
ترولی دستی، جابه جایی عرضی کابین دستی می باشد | |
ریل های آلومینیومی تادور کرنیش ساختمان
Monorail |
ریل های آلومینیومی در مدل های مختلف برای کاربردهای متفاوت تولید می گردد :
XS133 |
جعبه کنترل و بخش الکترونیکی | کنترلر دستگاه بوده و دارای انواع سیستم های الکترونیکی و اضطراری می باشد. |
سیستم های امنیتی | ترمز BLIOC STOP، ترمز کفشکی، ترمز پاراشوت، اهرم فرود اضطراری، قطع کن اضطراری، محدود کننده بار و ارتفاع |
وینچ های کشنده (Traction hoist,) | تامین کننده نیروی لازم برای بالابری دستگاه می باشد |
سیم بکسل ها ( wire ropes) | چهار عدد سیم بکسل نمره 8 هسته فولادی |
بخش های مختلف ست کلایمر مونوریل:
1- کابین کلایمر مونوریل(BMU)
کابین محل قرار گیری کاربران دستگاه می باشد. کابین BMU دارای ساختار متفاوتی می باشد و عمدتا برای تعمیر و نگه داری و نماشویی ساختمانها و برای نصب بر روی مونوریل طراحی و ساخت می گردد. مرجع طراحی و ساخت و تولید کابین های شرکت، بر اساس استاندارد EN 1808 اروپا می باشد. متریال مورد استفاده در این کابین به صورت ترکیبی از پروفیل های آلومینیوم، فلزی و کامپوزیت بوده و با توجه به اینکه در نمای ساختمان قرار می گیرد دارای طراحی شکیلی می باشد.
2- وینچ های کشنده ” Traction Hoist “
مهمترین بخش از ست کلایمرها وینچ ها می باشد و وظیفه تامین نیروی لازم برای بالابری در ست کلایمرها را بر عهده دارند. در یک ست کلایمر پرتابل دو عدد وینچ کشنده مورد استفاده قرار می گیر
3- سیستم ترولی “Trolley” برای نصب بر روی مونوریل
سیستم های ترولی، دستگاه هایی می باشند که با استفاده از آن کابین کلایمر BMU بر روی مونوریل متصل می گردد، ترولی ها بر دو دسته کلی تقسیم بندی می گردند که عبارتند از ترولی دستی و ترولی برقی. ترولی برقی این امکان را به کاربر می دهد تا کابین را در وجوه مختلف ساختمان با استفاده از جعبه کنترل داخل کابین یا ریموت کنترل حرکت داده و کنترل نماید. در نتیجه کاربر داخل کابین می تواند به صورت همزمان ، دستگاه را در دو راستای اصلی Xو Y یعنی ارتفاع و عرض ساختمان با استفاده از کنترل باکس داخل کابین و یا ریموت کنترل هدایت کند.
4- سیم بکسل “wire rope” : در یک ست کلایمر مونوریل چهار عدد سیم بکسل استفاده می گردد که دو عدد سیم بکسل اصلی و دو عدد سیم بکسل ایمنی می باشد. ساختار سیم بکسل ها و نوع بافت آنها بر اساس نوع وینچ تعیین می گردد.
5- سیستم ریل ” Monorail“
سیستم ریل های مورد استفاده در پروژه برج به صورت ترکیبی خواهد بود. از ریل های خاص که در ان پروژه مورد استفاده قرار خواهد گرفت عبارتند از : ریل استاندارد XS133
6- سیستم های ایمنی اضطراری : سیستم های ایمنی اضطراری عمدتا به صورت مکانیکی و بدون تاثیر جریان برق عمل می کنند و در شرایط اضطراری وارد عمل شده و ایمنی دستگاه را تضمین می نمایند.
نوع سیستم ایمنی | مشخصات فنی | کاربرد | |
ترمز اضطراریBLOCK STOP | ظرفیت کل :
” Permission force of impact” |
30 K.N | پاره شدن سیم بکسل اصلی دستگاه کلایمر
شکست یا ایراد اساسی در وینچ های کشنده کلایمر. انحراف کابین کلایمر از حالت افق به بیش از 14 درجه شل شدن سیم بکسل اصلی به دلایل متعدد عیب و نقص اساسی در سیم بکسل اصلی |
بیشترین فاصله برای عملکرد:
” Max locking rope distance” |
100 mm | ||
محدوده زاویه قفل اتوماتیک:
locking rope angel |
3 | ||
سیستم ترمز لنتی | 2/1400 – 3 phase | قفل اتوماتیک وینچ ها در موقع قطع برق
قفل اتوماتیک در اثر ایراد در جعبه کنترل و برق قدرت |
|
اهرم فرود اضطراری | – | فرود اضطراری با اهرم خلاص کن بدون نیاز به جریان برق در مواقع خرابی و قطع جریان برق |
7- مکانیزم سیم بکسل جمع کن ” Wire rope winder. برای جمع کردن سیم بکسل های خروجی از وینچ های کشنده و block stop مورد استفاده قرار می گیرد. در یک ست کلایمر، دو عدد مکانیزم سیم بکسل جمع کن به صورت موازی هم مورد استفاده قرار می گیرد.
8- جعبه کنترل: کنترلر مرکزی دستگاه می باشد و کاربران داخل کابین با استفاده از این تابلو برق می توانند دستگاه را راه اندازی نمایند. در داخل این دستگاه از سیستم های مختلف ایمنی و هشدار و محدود کننده مورد استفاده قرار گرفته است
9- کابل برق: کابل برق مورد استفاده در دستگاه 5 رشته با ساختار 3 5 + 2 1.5mm² می باشد که به ارتفاع ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد.