اگر کلایمر در ارتفاع خراب شد چه کنیم؟؟

یکی از سوال های پر تکررار که هموراه کاربران عزیز مطرح می نمایند این است که اگر دستگاه به هر علتی از جمله خرابی یا قطع شدن برق و ... در ارتفاع گیر کر" />

اگر کلایمر در ارتفاع خراب شد چه کنیم؟؟

یکی از سوال های پر تکررار که هموراه کاربران عزیز مطرح می نمایند این است که اگر دستگاه به هر علتی از جمله خرابی یا قطع شدن برق و … در ارتفاع گیر کرد چه باید کرد؟؟

برای پاسخگویی به این مهم ابتدا به بررسی سیستم های ایمنی-کلایمر که دلیل توقف دستگاه در ارتفاع است می پردازیم

سیستم ترمز لحظه ای یا safety lock

این ترمز در بیان اشتباه بین همکاران و مصرف کنندگان پاراشوت نامیده می شود. لازم به ذکر است که پاراشوت ترمز حساس به سرعت است و در داخل وینچ های کلایمر استفاده می گردد. در حالی که ترمز فوق به صورت مکانیکی و بر اساس زاویه و انحراف کابین عمل می نماید.

ترمز مغناطیسی انتهای وینچ ترمز

این ترمز در انتهای شافت وینچ کوپل شده است و در مواردی که برق دستگاه وصل شود و دستور حرکت از تابلو برق داشته باشد، شافت وینچ را ازاد می نمیاند. در غیر اینصورت همیشه به حالت قفل باقی خواهد ماند.

لذا در مواقعی که برق دستگاه ایراد پیدا کرده است و یا به هر دلیلی دستگاه کار نمی کند، نفرات با استفاده از اهرم خلاص کن ترمز مغناطیسی میتوانند دستگاه را به پایین هدایت کنند.

برای این منظور، در روی هر وینچ دو عدد اهرم خلاص کن دستی قرار گرفته است، که با نگه داشتن انها دستگاه با سرعت ثابت که در حدود 9 متر بر دقیقه است به سمت پایین حرکت می کند.

یکی از سوال های پر تکررار که هموراه کاربران عزیز مطرح می نمایند این است که اگر دستگاه به هر علتی از جمله خرابی یا قطع شدن برق و … در ارتفاع گیر کرد چه باید کرد؟؟

برای پاسخگویی به این مهم ابتدا به بررسی سیستم های ایمنی کلایمر که دلیل توقف دستگاه در ارتفاع است می پردازیم

سیستم ترمز لحظه ای یا safety lock

این ترمز در بیان اشتباه بین همکاران و مصرف کنندگان پاراشوت نامیده می شود. لازم به ذکر است که پاراشوت ترمز حساس به سرعت است و در داخل وینچ های کلایمر استفاده می گردد. در حالی که ترمز فوق به صورت مکانیکی و بر اساس زاویه و انحراف کابین عمل می نماید.

ترمز مغناطیسی انتهای وینچ ترمز

این ترمز در انتهای شافت وینچ کوپل شده است و در مواردی که برق دستگاه وصل شود و دستور حرکت از تابلو برق داشته باشد، شافت وینچ را ازاد می نمیاند. در غیر اینصورت همیشه به حالت قفل باقی خواهد ماند.

لذا در مواقعی که برق دستگاه ایراد پیدا کرده است و یا به هر دلیلی دستگاه کار نمی کند، نفرات با استفاده از اهرم خلاص کن ترمز مغناطیسی میتوانند دستگاه را به پایین هدایت کنند.

برای این منظور، در روی هر وینچ دو عدد اهرم خلاص کن دستی قرار گرفته است، که با نگه داشتن انها دستگاه با سرعت ثابت که در حدود 9 متر بر دقیقه است به سمت پایین حرکت می کند.

ترمز پاراشوت وینچ
کلایمر آلومینیومی
ترمز مغناطیسی وینچ کلایمر

قبل از استفاده از کلایمر مطمن شوید که وینچ های-کلایمر مجهز به ترمز پاراشوت داخلی است.

لذا اکیدا تاکید می گردد که از وینچ های دارای استاندارد EN1808  استفاده نمایید و اطمینان حاصل کنید که وینچ ها دارای ترمز پاراشوت داخلی است.

در صورتی که وینچ ها مجهز به ترمز پاراشوت داخلی نباشند، با خلاص کردن ترمز مغناطیسی، به دلیل وزن زیاد کابین دستگاه تمایل به شتاب و سرعت گرفتن به سمت پایین دارد که می تواند خطرات جدی داشته باشد.

همواره تاکید شده است که رعایت استاندارد در کلایمر به دلیل موارد ایمنی و کاربری ان بسیار اهمیت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلایمر آلتای
طراحی انوع کلایمر ، کلایمر منوریل| بالابر| آسانسور کارگاهی
کلایمر | آلتای توسعه
آدرس ما:

تهران | فردوس شرق | انتهای خ ابراهیمی| پژوهشکده سوانح طبیعی | واحد11

شماره تماس ما:

021-66123616 09120883616

ایمیل ما:

altay.climber@gmail.com