درجه حفاظت IP در کلایمر چه مفهومی دارد ؟

یکی از موارد در طبقه بندی و کارایی کلایمر در شرایط محیطی مختلف، استانداردهای حفاظتی آنها ذر شرایط محیطی مختلف است که بر اساس IP تعریف می گردد.

درجه حفاظت IP نکته ای مهم در تجهیزات صنعتی است. تجهیزات برق و اتوماسیون و…  که در تأسیسات صنعتی و ساختمانی استفاده می شوند باید متناسب با مکان و فضای مورد استفاده انتخاب گردند و بتوانند به نحو مطلوب و بدون ایجاد خطر مورد بهره برداری قرار گیرند. بدین منظور در انتخاب تجهیزات، علاوه بر پارامترهای مهم، درجه حفاظت IP باید مناسب با شرایط مکانی و صنعت مورد استفاده قرار گیرند. که این مهم در سیستم های کلایمر با توجه به شرایط محیطی کاری متعدد و تنوع آب و هوایی در کشور دارای اهمیت بالایی است.

در کلایمر سه بخش اصلی تابلو برق، وینچ های کشنده کلایمر، اتصالات برقی، برای درجه حفاظت IP بسیار حایز اهمیت است.

برای مثال در مناطق جنوبی کشور از جمله کیش، قشم و … که درجه رطوبت بسیار بالا است لازم هست تا درجه حفاظت کلایمر حداقل IP54 یا IP64 باشد. که در این حالت بخش های برقی دستگاه در برابر رطوبت بالا مقاوم بوده و عملکرد مورد انتظار مشتری را تامین می نماد.

در شهرهای خشک و نیمه خشک از جمله تهران، کلایمر با درجه حفاظت IP45 نیز مناسب است.

لذا کارفرمایان و مصرف کنندگان عزیز به این مهم توجه داشته باشند و در انتخاب خود، اقلیم مورد استفاده از کلایمر و شرایط محیطی آن را در نظر بگیرند. برای مثال با توجه به توضیحات ارائه شده دستگاه با IP45 که برای کار در تهران و شهرهای خشک و نیمه خشک مناسب است، نمی تواند در شهرهایی با رطوبت بالا و یا شرایط محیطی که آلودگی بالایی دارد درست عمل نماید.

در صورت نیاز کارشناسان فنی این شرکت آمادگی اراده مشاوره های فنی و تخصصی را برای ارائه به پروژه ها و مشتریان عزیز دارند

جدیدترین مقالات
کلایمر آلتای
طراحی انوع کلایمر ، کلایمر منوریل| بالابر| آسانسور کارگاهی
کلایمر | آلتای توسعه
آدرس ما:

تهران | فردوس شرق | انتهای خ ابراهیمی| پژوهشکده سوانح طبیعی | واحد11

شماره تماس ما:

021-66123616 09120883616

ایمیل ما:

altay.climber@gmail.com