کلایمر پرتابل مکانیکی

کاربرد: دسترسی به ارتفاع برای کاربردهای متعدد از جمله نماکاری، سیمانکاری و کارهای مرتبز با نمای ساختمان. از ست کلایمر مکانیکی عمدتا در پروژه های ساختمانی و علی الخصوص انبوه سازی برای نماکاری، سیمانکاری به جای داربست های فلزی استفاده می کنند.


از مزیت های اصلی کلایمر پرتابل مکانیکی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- ضریب اطمینان کاری بسیار بالا به دلیل استفاده از سیستم های مختلف امنیتی و در نتیجه تلفات انسانی بسیار پایین و احساس آرامش و اطمینان برای کاربران

توجیه اقتصادی بسیار مناسب و بازگشت سرمایه درکوتاه مدت. هزینه اجرا کلایمر در مقایسه با داربست بسیار پایین می باشد.

امکان نصب و راه اندازی آسان و سریع و قابلیت جابه جایی بسیار ساده بدون نیاز به نیروی متخصص. کل زمان لازم برای نصب و راه اندازی یک ست کامل کلایمر در حدود دو ساعت کاری می باشد و نیازی به نیروی متخصص برای انجام این فرایند وجود ندارد.

کارایی بسیار بالا و افزایش سرعت عملکرد کاربران و در نتیجه افزایش سرعت پیشرفت پروژه اشاره کرد.

عدم نیاز به جریان برق برای راه اندازی

 

  • portabl mekaniki

ست کلایمر مکانیکی یا دستی شامل بخش های متعددی می باشد که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1-کابین و یا پلاتفورمز قرار گیری کاربران.

این سازه فلزی یک عرشه برای قرار گیری کاربران دستگاه که عمدتا سیمانکاران، نماکاران و یا کاربران مختلف می باشند است. این سازه از تکه های 2 متری تشکیل شده است در  نتیجه طول قفسه از دو متر تا شش متر متغیر می باشد تا بتواند در نماهای مختلف و موقعیت های مختلف نماهای ساختمان استفاده گردد.

Assem508


2- وینچ های کشنده کلایمر. تامین کننده نیروی لازم برای بالابری دستکاه را بر عهده دارند و عملکرد آنها کاملا مکانیکی می باشد.Assem1.00

بر روی قفسه دو عدد دستگاه وینچ کلایمر مکانیکی نصب می گردد. وینچ کلایمرها مهمترین قسمت از مجموعه می باشند. وینج کلایمر مکانیکی کاملا دستی بوده و نیاز به جریان برق ندارد. بر روی وینچ کلایمر دو عدد دستگیره وجود دارد که با چرخاندن آنها در جهت ساعتگرد کل ست دستگاه به سمت بالا حرکت کرده  و اگر دستگیره در جهت پادساعتگرد بچرخد کل مجموعه به سمت پایین حرکت میکند. چرخاندن دسته ها برای جابه جایی توسط کاربر دستگاه انجام می پذیرد. سیستم کلایمر مکانیکی دارای ضریب اطمینان بالایی بوده و حساسیت کمتری به شرایط کاری دارد و دارای طول عمر بالایی می باشد. بنابراین کلایمر مکانیکی برای سیمانکاری، نماکاری، تعمیر و نگه داری در کارهای ساختمانی بسیار مناسب می باشد.

در داخل وینچ های مکانیکی از سیستم های مختلف امنیتی استفاده شده است که از مهمترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1-2-ترمز اضطراری block stop

این سیستم ترمز به عنوان یک سیستم ترمز امنیتی و اضطراری می باشد. در مواقعی که سیم بکسل اصلی بنا به دلایل مختلف از مدار خارج گردد این سیستم ترمز وارد عمل شده و کابین را روی سیم بکسل مستقل امنیتی قفل می نماید. در نتیجه ست دستگاه شامل 4 عدد سیم بکسل بوده که دو عدد سیم بکسل اصلی و دو عدد سیم بکسل مستقل ایمنی می باشد.

2-2-سیستم ترمز حساس به سرعت کلایمر.

این سیستم ترمز در مواقع شتاب گیری دستگاه برای سقوط وارد عمل شده و از سقوط دستگاه جلوگیری می نماید. اساس عملکرد آن بر سرعت حرکت دستگاه استوار می باشد. به محض اینکه سرعت حرکت دستگاه به بیش از 9 متر بر دقیقه برسد. ان سیستم ترمز وارد عمل شده و دستگاه را به صورت اتوماتیک قفل می کند.

3-2-سیستم ترمز لنتی اصطکاکی کلایمر.

سیستم ترمز لنتی بر اساس اصطکاک مابین لنت ترمز و دیسک واسط عمل می نماید. این مکانیزم از حرکت رو به پایین دستگاه جلوگیری می کند و همواره دستگاه را به صورت اتوماتیک در حالت قفل نگه می دارد.

4-2- سیستم افزایش دهنده ضریب اطمینان با افزایش بار.

هر چقدر بار دستگاه یا به اصطلاح وزن قفسه کاربران زیادتر گردد، این مکانیزم ها باعث می گردند تا حالت خودترمزی در دستگاه تشدید گردد و وقتی بار بیش از حد مجاز به سیستم اعمال گردد، این مکانیزم باعث می گردد تا دستگاه قفل نماید تا از بروز خطرات مختلف جلوگیریی به عمل آید.


3-سازه های مهار کننده بالای ساختمان.Untitled-1.0

این سازه ها برای تحمل وزن کابین کلایمر  طراحی و ساخت شده اند و در بالای ساختمان قرار می گیرند و به صورت قطعه قطعه بوده که با پیچ و مهره به هم متصل شده اند تا حمل و نقل و انتقال آن به پشت بام تسهیل گردد.

ویژگی های سازه مهار کننده بالای ساختمان:

  • برای حمل و نقل آسان ساز ه ها قابلیت دمونتاژ و مونتاژ را دارند.
  • برای تحمل وزن کابین از وزنه های تعادل که بلوک های بتنی می باشند استفاده می گردد.
  • سازه ها متحرک بوده و با استفاده از چرخ های زیرین آن می توانند در جهت عرض ساختمان حرکت کنند ظرفیت تحمل: 1000 کیلوگرم

در یک ست کلایمر دو عدد سازه مهار کننده در پشت بام نصب می گردد.


4-سیم بکسل

در یک ست کلایمر مکانیکی 4 عدد سیم بکسل نمره 8 هسته فولادی با بافت  6*19+IWRC  مورد استفاده قرار می گیرد که دو عدد سیم بکسل امنیتی و دو عدد سیم بکسل اصلی دستگاه می باشد.

SONY DSC


11 کیلوگرم

وزن خالص هر  وینچ کشنده

350  کیلوگرم

ظرفیت هر وینچ کلایمر و توانایی وزنی جابه جایی

700 کیلوکرم

ظرفیت ست کامل با دو عدد کلایمر

0.22 KG/M

وزن کابل به ازای طول واحد

چهار حلقه سیم بکسل نمره 8

قطر کابل مورد استفاده

7.5 cm/cycle

سرعت جابه جایی به ازای یک دور دوران دستگیره

125 درصد ظرفیت مجاز

وزن تست شده توسط بالابر

بیمه ملت به مدت یکسال

بیمه نامه مسئولیت

یکسال گارنتی،10 سال خدمات

گارانتی و خدمات پس از فروش

جدیدترین مقالات
کلایمر آلتای
طراحی انوع کلایمر ، کلایمر منوریل| بالابر| آسانسور کارگاهی
کلایمر | آلتای توسعه
آدرس ما:

تهران | فردوس شرق | انتهای خ ابراهیمی| پژوهشکده سوانح طبیعی | واحد11

شماره تماس ما:

021-66123616 09120883616

ایمیل ما:

altay.climber@gmail.com