کلایمر آلومینیومی چیست

کلایمر آلومینیومی

کلایمر آلومینیومی چه ساختاری دارد

کابین های آلومینیومی به دلیل مزیت هایی که دارند به صورت محدود در پروژه های ساختمانی برای کارهای اجرایی مانند نماکاری استفاده می شوند. متریال مورد استفاده در این کابین های از آلیاژ های خاص آلومینیومی است.

جنس متریال مورد استفاده عموما از آلیاژ 6063 که دارای آنادایز سطحی است می باشد. پروفیل های استاندارد استفاده شده دارای ضریب سختی بالایی نسبت به پروفیل های معمولی است تا بتواند در برابر ضربه و بار وارده تحمل لازم را داشته باشد.

لازم به ذکر است که در ساختار کابین های آلومینیومی بخش هایی که تحت بار یا ضربه شدید می توانند باشند از آلیاژ فلزی ساهت می گردد. برای مثال سازه های نصب وینچ های کشنده و ترمز اضطراری، و استراکچر کف کابین نیز از پروفیل های آهنی بایستی ساخت گردد.

لذا بایستی به این مهم توجه گردد که بر اساس استاندارد en1808 ساخت کابین کاملا آلومینیومی صحیحی نیست و بایستی ترکیبی از اهن و آلومینیوم ساخت گردد. همچنین سازه های نگه دارنده پشت بام نیز تمام فلزی است.

کلایمر آلومینیومی
مزایای کلایمر آلومینیومی در مقایسه به کابین تمام فلزی:

1- وزن کمتر:

وزن کابین های آلومینیومی در مقایسه با آهنی در حدود 30% کمتر است. وزن کمتر این کابین ها برای تعدادی از مصرف کنندگان می تواند مهم باشد. جابجایی و حمل آسان می تواند از مزیت های وزن کم باشد.

2-مقاومت بالا در برابر رطوبت و شرایط محیطی:

در شرایطی که کلایمر در برابر رطوبت بالا و شرایط سخت محیطی باشد، کلایمر آلومینیومی به دلیل مقاومت بالایی که در برابر زنگ زدگی و پوسیدگی دارد می تواند عمر مفید بیشتری داشته باشد.

3- ظاهری شکیل و بهتر

ظاهر کلایمر آلومینیومی در مقایسه با آهنی شکیل تر است. لذا برای نصب در ساختمان هایی که برای تمیز کردن نما می خواهند استفاده نمایند می تواند گزینه مناسبی باشد.

کلایمر آلومینیومی
معایب کلایمر  آلومینیومی:

1- استهکام کمتر:

کلایمر آلومینیومی به دلیل متریال مورد استفاده نسبت به مدل اهنی از استهکام کمتری در برابر ضربه و بار سنگین برخوردار است. لذا مناسب برای کارهای اجرایی سنگین مانند سیمانکاری و سنگاری و… نمی تواند باشد.

2- قیمت بالاتر:

قیمت آلومینیوم در مقایسه با آهن بالابتر است. آلیاژ پروفیل های مورد استفاده در کابین کلایمر نیز متفاوت از آلیاژهای عادی بایستی باشد تا در برابر ضربه مقاومت بالاتری داشته باشد. لذا قیمت آنها در مقایسه با آهنی در حدود 30% گرانتر است.

3-تعمیر و بازسازی سخت  و پرهزینه تر


جمع بندی:

در این مقاله سعی شد تا به مزیت ها و معایب کلایمر آلومینیومی پرداخته شود.

کاربران بایستی بر اساس نیاز خود متریال مورد استفاده برای کابین را انتخاب نمایند. در حال حاضر کابین های آلومینیومی با روکش گالوانیزه مقاومت بالایی در برابر خوردگی دارند.

کارشناس های آلتای آمادگی لازم را برای ارائه مشاوره های تخصصی به پروژه های محترم دارند. لذا تقاضا مند است در صورت نیاز با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات
کلایمر آلتای
طراحی انوع کلایمر ، کلایمر منوریل| بالابر| آسانسور کارگاهی
کلایمر | آلتای توسعه
آدرس ما:

تهران | فردوس شرق | انتهای خ ابراهیمی| پژوهشکده سوانح طبیعی | واحد11

شماره تماس ما:

021-66123616 09120883616

ایمیل ما:

altay.climber@gmail.com