اصول کلی نگه داری صحیح کلایمر

نگه داری ماشین آلات صنعتی همواره یکی از اصول اساسی شرکت ها است. ماشین آلات ساختمانی بنا به دلایل مختلف از جمله شرایط سخت کاری و استهلاک بالا لازم است تا با یک اصول و برنامه مدون نگه داری شوند. نگه داری ماشین آلات ساختمانی در پروژه ها از اهمیت بالایی برخوردار است. از مهمترین دلایل اهمیت نگه داری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- اورحال و سالم نگه داشتن ماشین آلات. برای جلوگیری از خرابی و خواب تجهیزات که می تواند هزینه های زیادی به پروژه تحمیل نماید، بایستی نگه داری صحیح آنها در اولویت باشد.

2- حفظ دارایی شرکت. در سالهای اخیر شاهد تورم سنگین در کمشور بودیم. به گونه ای که قیمت تجهیزات و ماشین آلات ساختمانی در این مدت بشدت افزایش پیدا کرده است. به طور مثال قیمت انواع بالابر ها و کلایمر در طی این مدت در حدود 10 برابر یا بیشتر شده است. لذا برای حفظ این دارایی لازم است تا ماشین آلات به صورت اصولی نگه داری شوند تا دارایی پروژه و ارزش افزوده تجهیزات حفظ شود.

3- نگه داری صحیح محصول برای کاربرد آن در پروژه های آتی و یا فروش تجهیزات در اینده.

در مقاله های قبل به موارد زیر در نگه داری کلایمر پرداخته بودیم:

1- نگه داری کلایمر در روزهای برفی و بارانی

2- لزوم استفاده از تجهیزات ایمنی کار در کلایمر

3- نگه داری کلایمر در روزهای گرم تابستان

4- راهنمای استفاده ایمن از کلایمر

5- برونسپاری سرویس و نگه داری کلایمر

6- نکات مهم در سرویس و نگه داری بلند مدت کلایمر

کلایمر برقی آلتای
کلایمر منوریل

در مقاله های قبل به صورت مفصل به بحث تعمیر و نگه داری کلایمر پرداخته شده است. لینک مقاله های قبل در بالا ارائه شده است.

در این مقاله سعی داریم به تمهیداتی بپردازیم که کارفرماهای محترم با رعایت کلی آنها می توانند در حفظ و نگه داری بالابر و کلایمر پروژه های مفید عمل نمایید.

1- دستگاه کلایمر در صورتی که بصورت بلند مدت استفاده نخواهد شد، حتما بایستی از نمای ساختمان باز شده و به انبار منتقل گردد. دستگاه کلایمر همواره در برابر شرایط محیطی مانند آفتاب، باران و باد و… قرار دارد. هر کدام از موارد فوق می تواند به بخش های مختلف دستگاه از جمله قطعات الکتریکی، دینام، سیم بکسل ها آسیب وارد کند.

لذا توصیه می شود برای حفظ سلامت دستگاه کلایمر در صورتی که در کوتاه مدت تصوری برای استفاده از آن وجود ندارد، دستگاه باز و به انبار هدایت شود.

2- سعی شود بالابر و یا کلایمر توسط شرکت سازنده در دوره های مشخص بازدید شود. شرکت آلتای با شناخت این مهم، پس از نصب و راه اندازی کلایمر جایگزین داربست به پروژه ها چک لیست کنترل روزانه و ماهانه و دوره ای اریه می نماد. همچنین توصیه می گردد که چک لیست دوره ای که عمدتا در طی 3 الی 5 ماه انجام می پذیرد توسط شرکت ارائه دهنده محصول کنترل گردد.

3- همواره توصیه اکید می گردد تا کاربران کلایمر و یا بالابر قبل استفاده از دستگاه، دوره های اموزشی لازم برای کار با دستگاه را دیده باشند. در دوره های آموزشی که توسط شرکت آلتای به صورت فیزیکی و برخط انجام می پذیرد، اصول کلی استفاده ایمن و صحیح از دستگاه کلایمر ارائه می شود. همچنین اصول کلی برای بازدید روزانه و شناخت فنی محصول تشریح می گردد. تا کاربران با دید فنی و شناخت کافی از محصول از دستگاه بهره ببرند.

3- تهیه دستگاه استاندارد در موقع خرید. همواره قیمت کلایمر استاندارد از محصولات متفرقه موجود در بازار بالا است. این مهم به دلیل متریال مورد استفاده است.

در حال حاضر قیمت کلایمر کارکرده وارداتی در بازار از مشابه نو متفرقه آن بالا است.

دلیل اینکه قیمت کلایمر کارکرده وارداتی از محصولات متفرقه بالا است چیست:

  •  کیفیت بالا دستگاه های وارداتی
  • اطمینان مصرف کنندگان از عملکرد صحیح و بدون خرابی دستگاه
  • اطمینان مصرف کنندگان از ایمنی محصول

جهت مشاوره و دریافت اطلاعات تکمیلی با کارشناس آلتای در تماس باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات
کلایمر آلتای
طراحی انوع کلایمر ، کلایمر منوریل| بالابر| آسانسور کارگاهی
کلایمر | آلتای توسعه
آدرس ما:

تهران | فردوس شرق | انتهای خ ابراهیمی| پژوهشکده سوانح طبیعی | واحد11

شماره تماس ما:

021-66123616 09120883616

ایمیل ما:

altay.climber@gmail.com