نحوه انتخاب بالابر نفربر

نحوه انتخاب بالابر ریلی یا کاردئونی مورد نیاز در پروژه های صنعتی و ساختمانی

بالابرهای ریلی و آکاردئونی، نوعی بالابر نفربر هستند که برای دسترسی به ارتفاع و حمل نفرات در ظرفیت ها و کاربری های متعدد طراحی و ساخت می گردد.

به صورت کلی در بازار داخل کشور دو نوع بالابر نفری ریلی که شامل بالابر تک ریل و دوریل و بالابر آکاردئونی کاربردهای بسیار گسترده ای دارد. یکی از سوال های مهم که اغلب مشتریان را دچار تردید می نماید، نحوه انتخاب نوع دستگاه مورد نیاز بر اساس کارائی پروژه یا کارفرما می باشد. برای دادن جواب این سوال مقاله فوق ارائه می گردد که می تواند در انتخاب مشتریان محترم تاثیر مثبتی داشته باشد.

همچنان که قبلا نیز ذکر گردید به صورت کلی دو نوع بالابر ریلی ” تک ریل و دوریل ” و بالابر آکاردئونی در ایران کابرد بسیار گسترده ای دارند. در ادامه کاربرد و محدودیت ها و مزیت های سه نوع بالابر مذکور تشریح می گردد تا کاربران و کارفرمایان محترم بتوانند با مطالعه مطالب فوق، انتخاب صحیحی داشته باشند.

  • بالابر تک ریل، ریل مورد استفاده در این نوع دستگاه، ریل آلومینیومی با آلیلژ خاصی می باشد که باعث افزایش استحکام و کاهش وزن کلی دستگاه می گردد. بالابر ریلی را عمدتا بالابر تک نفره نیز می نامند چون ظرفیت کلی آنها در حدود 100 کیلوگرم بوده و کابین قرارگیری کاربران نیز برای یک نفر طراحی شده است. ماکزیموم ارتفاع کاربری بالابر تک نفره در حدود 11 متر است. از مزیت اصلی این دستگاه می توان به وزن و حجم کم، جابه جایی آسان و سریع، اشغال فضای کمتر برای نگه داری، راه اندازی سریع و آسان، امکان استفاده در داخل مراکز اداری یا تجاری برای تعمیرات، امکان جابه جایی با آسانسور اشاره کرد. از محدودیت های آن نیز می توان به ظرفیت محدود ” حداکثر 100 کیلوگرم ” ارتفاع کاربری ماکزیموم 11 متر نام برد.

  • بالابر دو ریل، این نوع بالابر نیز همانند مدل تک ریل، از ریل های آلومینیومی با آلیاژ خاص استفاده می گردد. در مدل دو ریل، از یک جفت ریل استفاده می گردد در نتیجه ظرفیت آن در حدود دو برابر مدل تک ریل ” در حدود 250 کیلوگرم ” و کابین قرارگیری کابران نیز بزرگتر و در حدود ” دو متر در یک متر ” می باشد.
  • از مزیت های اصلی این دستگاه می توان به ظرفیت بالا و کابین بزرگتر قابل استفاده در مکان های ساختمانی و اداری و تجاری و ارتفاع دسترسی بالاتر ” در حدود 25 متر ” اشاره کرد. از محدودیت های آن نیز می توان به حجم زیاد و قدرت مانور پایین در مقایسه با مدل تک ریل اشاره کرد.
  • بالابر آکاردئونی، ساختار بالابر آکاردئونی با مدل ریلی کاملا متفاوت می باشد. مدل آکاردئونی با نیروی محرکه هیدرولیک و با ساختار تبدیل نیروی سازه ای قیچی شکل عمل می نماید. از مزیت های این نوع بالابر می توان به قدرت زیاد آن ” ظرفیت بالابرهای نفری آکاردئونی می تواند تا 500 کیلوگرم افزایش پیدا کند ” ، طول عمر بالا و استحلاک کمتر اشاره کرد. از محدودیت های آن می توان حجم و وزن بالاتر ” در مقایسه با مدل بلابر دو ریل ” ، قدرت مانور کمتر و ارتفاع دسترسی محدود آنها را نام برد.

نتیجه گیری:

به صورت کلی بالابر ریلی (بالابرنفر)به دلیل حجم و وزن کمتر و قدرت مانور بیشتر، برای استفاده در اماکن تجاری، اداری و مراکز ورزشی و ساختمانی برای تعمیرات و نگه داری تاسیسات مناسب است. بالابر آکاردئونی به دلیل ظرفیت بیشتر، برای استفاده در کاربری های صنعتی از جمله کارخانه های صنعتی برای جابه جایی نفر و بار بسیار مناسب خواهد بود.

خواهشمند است در صورت نیاز به استفاده از تجهیزات بالابری ، با کارشناسان فنی این شرکت در ارتباط باشید.

جدیدترین مقالات
کلایمر آلتای
طراحی انوع کلایمر ، کلایمر منوریل| بالابر| آسانسور کارگاهی
کلایمر | آلتای توسعه
آدرس ما:

تهران | فردوس شرق | انتهای خ ابراهیمی| پژوهشکده سوانح طبیعی | واحد11

شماره تماس ما:

021-66123616 09120883616

ایمیل ما:

altay.climber@gmail.com