نگه داری کلایمر در روزهای برفی و بارانی و موارد مهم آن

سیستم کلایمر با توجه به ساختاری که دارد برای دسترسی به ارتفاع نصب می گردد. این تجهیز همواره در نمای ساختمان و در برابر شرایط محیطی قرار دارد.لذا همواره کلایمر در برابر باد و باران و باد قرار داد. شرایط محیطی در عملکرد، طول عمر دستگاه و ایمنی آن تاثیر مستقیمی دارد.

با توجه به فرار رسیدن فصل بارش باران وبرف، ما در این مقاله سعی می کنیم تا با خطرات احتمالی و نحوه نگه داری کلایمر در این شریط بپردازیم. لذا امید است تا کاربران و مصرف کنندگان محترم با رعایت اصول مندرج در دفترچه های راهنما بخصوص بخش استفاده از کلایمر در روزهای بارانی توجه نمایند. تا شاهد افزایشعمر مفید دستگاه، ایمنی بالاتر نفرات و کاهش استهلاک باشیم.

در شرایط بارانی و برفی از کلایمر یا بالابرنفر استفاده نکنید.

کلایمر برقی آلتای

سیستم کلایمر  از بخش های مختلفی تشکیل شده است که از مهمترین آنها که در شرایط بارانی و برفی میتواند از اهمیت بالایی برخوردار باشد به موارد زیر اشاره می گردد:

  • تابلو برق اصلی دستگاه که در داخل آن از قطعات مختلف الکتریکی استفاده شده است
  • کابل های برق اصلی و رابط به همراه سوکت های اتصالی
  • وینچ کشنده دستگاه که شامل دینام الکتریکی و سوکت های اصلی دستگاه است.
  • سنسورهای محدود کننده حرکتی از جمله سنسور محدود کننده ارتفاع

کلایمر برقی استاندارد

خطراتی که می تواند کاربران کلایمر را در روزهای برفی و بارانی تهدید کند:

1- خطر برق گرفتگی:

در صورتی که تابلو بق  و اتصالات و یا کابل برق دستگاه استاندارد نباشد یا به صورت درست سرویس نشده باشد، می تواند باعث بروز برق گرفتگی شود. لذا همواره تاکید می گردد که از دستگاه کلایمر استاندارد با درجه حفاظت درست بهره ببرید .

برای جلوگیری از این اتفاق حتما به صورت دوره ای کابل برق، اتصالات کابل های برق و محفظه تابلو برق را کنترل نمایید و در صورت مشاهده چشمی ایراد، نسبت به رفع ایراد ان سریعا اقدام نمایید.

بر اساس استاندارد ایمنی کار در ارتفاع، کار در ارتفاع در شرایط بارانی و برفی ممنوع است و این مهم در کلایمر نیز صادق است و لذا تاکید می گردد که در شرایط بارانی از دستگاه های نفربری استفاده نکنید.

2-خطر آسیب دیدن وینچ های کشنده.

وینچ های کشنده از دو بخش کلی الکتریکی و مکانیکی تشکیل شده است. بخش الکتریکی شامل دینام و کابل های برق و سوکت های ارتباطی است. در صورتی که در جه حفاظت دستگاه در برابر شرایط محیطی بارانی تعریف نشده باشد، برف و باران می تواند باعث آسیب جدی به دینام و سایر بخش ها باشد. لذا توجه نمایید که اگر درجه حفاظت وینچ کمتر از ip64 است، نسبت به پوشش صحیح آن در شرایط بارانی اقدام نمایید. در دفترچه های راهنمای دستگاه نحوه پوشش وینچ کلایمر و ملحقات ان تشریح شده است.

3-خطر کاهش دید کاربرن دستگاه در موقع بارش برف و بارن

نگه داری کلایمر در روزهای بارانی را جدی بگیرید

کلایمر پرتابل
کلایمر مدولار

نکته پایانی:

قبل از شروع بارندگی حتما دستگاه بصورت چشمی توسط پرسنل کنترل گردد و در صورت وجو عیب، با شرکت های معتبر کلایمر در ارتباط باشد. سرویس درست و رفع ایراد اصولی و در صورت نیاز تعویض قطعات معیوب در ایمنی کاربران و طول عمر مفید آن بسیار اهمیت دارد.

آلتای توسعه با بش از دو دهه فعالیت و با در اختیار داشتن نیروهای فنی و تخصصی.  آماده ارائه انواع خدمات سرویس دوره ای و سرویس قطعات کلایمر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات
کلایمر آلتای
طراحی انوع کلایمر ، کلایمر منوریل| بالابر| آسانسور کارگاهی
کلایمر | آلتای توسعه
آدرس ما:

تهران | فردوس شرق | انتهای خ ابراهیمی| پژوهشکده سوانح طبیعی | واحد11

شماره تماس ما:

021-66123616 09120883616

ایمیل ما:

altay.climber@gmail.com