امروزه استفاده از کلایمر در پروژه‌های  ساختمانی و عمرانی به عنوان یکی از ضروریات کار شناخته می‌شود و بهترین وسیله برای دسترسی به ارتفاع به جای داربست است. با وجود فواید و کاربردهای غیرقابل انکار کلایمر_پرتابل در این موارد، چالش‌هایی نیز وجود دارد.

یکی از این چالش های مهم در پروژه های ساختمانی، نحوه نصب ایمن کلایمر است و سوال های متعدد در این خصوص مطح است که از همترین آنها با سوالات متعدد روبرو هستیم. در این مقاله سعی شده است تا این سوال ها لیست شده و جواب مناسب ارائه شود.




لیست سوال های مهم کاربران و علی الخصوص بخش hse پروژه:
1

1- ایا نصب کلایمر بر اساس اصول و پروتکل های تعریف شده انجام پذیرفته است؟

برای جواب به این مهم لازم است توضیح داده شود که استاندارد مرجع برای کلایمر EN1808 است و استاندارد فوق کلیه الزامات نصب صحیح و ایمن دستگاه را تشریح کرده است. در حال حاضر استاندارد فوق توسط شرکت های بازرسی ترجمه و تدوین شده است و پس از نصب و راه اندازی کلایمر، شرکت های بازرسی می توانند بر اساس پروتکل های تعریف شده اقدام به بررسی و تایید نصب و راه اندازی نمایند.

2آیا کلایمر نصب شده دارای استاندارد است؟استاندارد بوذن کلایمر در ایمنی و عملکرد دستگاه بسیار مهم است. متاسفانه در سالهای اخیر شاهد ان هستیم که افراد غیر متخصص وارد صنف کلایمر شده و به دلیل ارائه قیمت پایین مورد استقبال تعدادی از مصرف کنندگان قرار گرفته اند. لازم به ذکر است که دلیل اصلی قیمت پایین حذف مواردمهم از کلایمر و یا کاهش سطح کیفیت متریال و مواد مصرفی است. لذا در موقع خرید و اجاره کلایمر، حتما اعتبار شرکت و رزومه و گواهی نامه های استاندارد محصول را بررسی نمایید.
3طول استاندارد بازوهای پشت بلام و ساختار آن و تعداد وزنه ها چقدر است؟بر اساس استاندارد EN1808 ضریب ایمنی کلایمر بایستی 3 و بیشتر باشد. لذا در ظرفیت 700 کیلوگرم با طول بازوهای 4متر در پشت بام، حداقل وزنه مورد نیاز 900 الی 1000 کیلوگرم است
4سرویس های دوره ای و روزانه برای کلایمر_پرتابل نیاز است؟بله. کلایمر_پرتابل دارای چک لیست روزانه است و بایستی قبل استفاده هر روز کنترل گردد. همچنین چک لیست سه ماه نیز وجود دارد که بایستی توسط شرکت کنترل گردد
5آیا استفاه از کمربند و سیستم لایف لاین در کلایمر لازم است؟بر اساس آیین نامه ایمنی کار در ارتفاع، نفرات که در ارتفاع در حال کار هستند بایستی از کمربند ایمنی و سیستم لایف لاین بهره ببرند. برای این منظور در کلایمر از یک سیم بکسل مستقل با مکانیزم وایرگرپ بهره برده می شود که نفرات کمربندهای ایمنی را به وایرگرپ وصل می کنند.
جدیدترین مقالات
کلایمر آلتای
طراحی انوع کلایمر ، کلایمر منوریل| بالابر| آسانسور کارگاهی
کلایمر | آلتای توسعه
آدرس ما:

تهران | فردوس شرق | انتهای خ ابراهیمی| پژوهشکده سوانح طبیعی | واحد11

شماره تماس ما:

021-66123616 09120883616

ایمیل ما:

altay.climber@gmail.com